בצעד השמיני מתחילים לעבוד על המימד השלישי של ההחלמה, שהוא להכיר את העולם מסביב, לקבל ולהרגיש נח איתו. 

להכיר – פיסי

לקבל – נפשי

להרגיש – רוחני 

במימד הראשון, הודיתי שאני חסרת אונים והתחלתי להכיר את הכוח העליון שלי ולקבל אותי בדרך שונה ממה שהייתי רגילה, למדתי מהי כניעה ובקשת עזרה ועל הכוח שיש במסירה של הרצונות שלי ובאמונה. הפחד התגמד והבנתי שאני לא לבד. במימד השני, דרך צעדים 4-7 למדתי להכיר את עצמי ואת פגמי האופי שלי שמעכבים את ההתפתחות והחיבור שלי לעולם. כל צעד חיזק אצלי את האמון והאמונה. התחלתי להיות יותר נוכחת בחיים שלי ומודעת למעשים ולרגשות שלי. הייתי צריכה את כל הכנות וההכנות האלו בכדי להגיע לצעד השמיני.כדי להכיר את העולם סביבי וללמוד לחיות איתו, כבר לא הספיק לי אני ואלוהים. רציתי להשתלב ולהיכנס לזרם של החיים. היה עליי לנקות את היסוד של החיים שלי דרך כפרה ותיקון נזקים שגרמתי לעצמי ולאחרים. נזק יכול להיות בכוונה ולא בכוונה. עקרונות רוחניים של צעד שמונה – כנות, אומץ, נכונות וחמלה.בצעדים הראשונים הייתי צריכה כנות שקשורה לעצמי כדי לרצות להשתנות.

בצעד השמיני אני צריכה כנות עמוקה יותר כדי לבקש מאחרים שיסלחו לי.אחרי שחשפתי את הפגמים שלי אני צריכה לשים את עצמי להשגחת אלוהים ולהאמין שהוא ייתן לי את האומץ, הענווה והכח הפנימי לצעד זה. מאחר ועליי לרשום גם אנשים שאני חושבת שלא אהיה מסוגלת לעבור איתם את התהליך הזה ולהתפלל לנכונות. צעד שמונה הינו מבחן למפוקחות ולדרך שאני עושה. בחינה לגודל הכנות שבי לראות את החלק שלי במאורעות חיי.רוב הדברים נפרשו לפני בצעד הרביעי ומאדם שחי בתחושת קורבנות עברתי תהליך קשה של אשמה, במיוחד כלפי הבנות שלי וחלק ממשפחתי.רציתי להיות מובנת וכשנפגעתי בחרתי להתנתק. כאשר פחדתי מנטישה מיהרתי לעזוב. הרבה פעמים אנשים רצו לתת לי אהבה ואני דחיתי אותם כי לא אהבתי את עצמי. היה לי קשה להודות שפגעתי באחרים כי תמיד הלכתי בתחושה שהפגיעה שלי בהם היא תוצאה של מה שעשו לי. הייתי בריכוז עצמי ולא עצרתי לבדוק מדוע אני נפגעת מאחרים. לא הבנתי שזה חוסר הביטחון שלי שמערער אותי וכל דבר אני לוקחת אישי. 

בצעד שמונה, כשערכתי את רשימת האנשים שפגעתי בהם ערכתי במקביל רשימה של הפגמים שלי וזה בעצם חלק משיקום ההריסות של חיי. לראות, להודות ולדעת איפה אני צריכה לתקן בכדי לבנות אדם בריא שפועל מתוך כבוד, אהבה, חמלה והתחשבות בזולת.היום אני רואה יותר מתמיד כמה חשוב שארשום את עצמי בראש הרשימה. ככל שלא אהבתי את עצמי צברתי כעסים וטינות כלפי אחרים ופגעתי בהם. הפחד מעצמי גרם לי לפחד מאחרים ולהסתגר.אני תפילה שאשתדל תמיד להיות סבלנית וסובלנית, נדיבה עם עצמי ועם אחרים ואתחשב ברגשותיהם וחולשותיהם. שאמשיך להתמיד בדרך בכנות, באומץ, בחמלה ואהבה.

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקההמשך לקנות
    דילוג לתוכן