הצעד התשיעי בא אחרי הצעד השמיני ״'ערכנו רשימה של האנשים שבהם פגענו והיינו מוכנים לכפר על מעשינו בפניהם״. הצעד התשיעי ממשיך ומשלים את הכפרה. בצעד שמיני העיקרון הרוחני שמדריך אותי לעשיית הצעד הוא 'כנות' – הסתכלות בוגרת ומודעת למסע חיי, לקיחת אחריות ועשיית רשימה של אלו שפגעתי בהם. בצעד התשיעי, אני מפעילה עיקרון רוחני של 'אומץ' ומכפרת 'בפני כל מי שניתן'.
 הצעד התשיעי הינו הצעד הראשון במסע הצעדים שהעבודה היא לא רק ביני לבין עצמי ולבין הכוח העליון שלי אלא גם כלפי החברה. 


 כשאני ב'כפרה' אני בענווה. אני רואה את המעשה שלי, לוקחת עליו אחריות ומבצעת כפרה. עצם ההסתכלות לתוך עצמי וההבנה של הפגיעה שלי באחר מובילה אותי להבנה אנושית שאני לא מושלמת, שלא רק 'אחרים' פגעו בי אלא גם אני פגעתי. אני אנושית כמו כולם, אני לא אמורה להיות מושלמת, לטעות זה אנושי.
 בעשיית הכפרה אני נדרשת להבין בדיוק את הפגיעה שלי. הצעד מבקש 'כיפרנו על מעשינו במישרין'. ז"א בקשת הסליחה היא על כל מקרה ספציפי שפגעתי ולא בקשת סליחה כללית. 


 בצעד השמיני, אחרי עשיית הרשימה יש פגישה עם חונך/ת ויש הסתכלות על הרשימה והבנה איך אני מבצעת כפרה נכונה עבורי, לאחר שיתוף עם החונכת שלי על החלק שלי בפגיעה. 
 האם אני מזמנת את מי שפגעתי ומבקשת סליחה, האם אני משנה את ההתנהגות שלי ובכך אני מכפרת לדוגמה: לעיתים קרובות ניתן לראות בצעד השמיני שיש הזנחה של קשר והדרך לכפרה היא לא בקשת סליחה על העבר אלא בניית קשר עתידי בהתמדה והתחברות לאחר דרך התעניינות בו ויציאה מהריכוז העצמי שלי.
 הצעד התשיעי מנקה אותי מאשמה. כשאני מרגישה שאני בתיקון עם החברה אני יודעת שאני בתיקון עם עצמי ולהפך כשאני משפרת את עצמי, צומחת רוחנית ומבקשת לעצמי שלווה פנימית אני מייצרת קשרים טובים, מאוזנים ובגובה העיניים עם המעגלים הקרובים והרחוקים שלי.הצעד התשיעי מסיר ממני אשמה, בושה, אובססיה, ריכוז עצמי, ראייה מעוותת של המציאות ו… ומקדם אותי ל'חופש'. חופש להיות אנושית, כנה, בענווה, בחיבורים נקיים עם עצמי, החברה ואלוהים שלי.


אני אוהבת את עצמי גם בזכות הטעויות שלי ולא רק בזכות ההצלחות שלי. הטעויות שלי משפרות אותי להיות האשה, האם והאדם שאני רוצה להיות. אני בהכרת תודה ענקית שאני בחברותא שאוהבת אותי ומקבלת אותי כמו שאני בכל רגע נתון. התמיכה והאהבה שאני מקבלת בחברותא מניעים אותי להיות כנה ו'להלשין' על מי שאני. כשאני מגיעה לחדרים בקביעות, עושה שירות, מאמצת את הצעדים כדרך חיים, מיישמת את 'רק להיום', מעצימה את היתרונות שלי ולומדת להיות 'באהבת לרעך כמוך' אני במסע של מימוש עצמי ונותנת משמעות לקיום שלי.

 

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקההמשך לקנות
    דילוג לתוכן